مجید ناظم پور در جشنواره ی بین المللی موسیقی سوسه - تونس


جشنواره بین المللی  موسیقی سوسه  با عنوان «شبهای تکنوازی»  22 تا 30 فروردين ماه در شهر سوسه تونس برگزار شد،در این جشنواره استاد ناظم پور، هنرمند نوازنده ایرانی درکنار هنرمندانی از کشورهای مختلف به تکنوازی ساز عود پرداختند این برنامه که در سالن المسرح البلدی در استان سوسه با حضور جمع زیادی از علاقه مندان، استاندار و مدیرکل فرهنگ استان ودکتر جبلی سفیر محترم ج.ا.ایران و خانواده های ایرانی برگزار شد. نوازنده ایرانی در این جشنواره منتخبی  از آثارارزشمند خود را با عنوان صور حیات ،خراسانی،عودو.. را به صورت تکنوازی در تاریخ 28 فروردین ماه برای علاقمندان موسیقی به اجرا گذاشتندکه تشویق زیاد حضار را بهمراه داشت  از نکات قابل توجه که موسیقیدان ایرانی را در این برنامه علاوه بااجرای زیبایی که به وسیله آن به معرفی قطعه های موسیقی خویش وبعد به شکل مختصراشاره ای به  نقاط مشترک دوکشور ایران وتونس در حوزه موسیقی و  وبه تشابهاتی که بین تمدن ایران اسلامی و تمدن قرطاجی یا کارتاژی  است که البته دلیل آن را روابط تاریخی دیرینه دوکشورو حضور خراسانی در تونس  دانسته می پرداختندکه سخنان ایشان تشویق  و تحسین حضار رابهمراه داشت.  
لازم به ذکر است این جشنواره امسال که دوازدهمین سال برگزاری خود را سپری می کند و هدف از برگزاری آن نیز نزدیکی فرهنگهای مختلف  و معرفی آنهابود درواقع هدف مسئولین این جشنواره آن است تا با کنار هم نشاندن هنرمندان کشورهای دنیا ، فرهنگهای مختلف موسیقایی را به معرض نمایش گذارند.
در این جشنواره نوازندگان کشورهای مصر ،برزیل،آمریکا،آذربایجان ،فرانسه،ایتالیا  با سازهایی چون ویلن،  کلارینت، نی ، قانون و ... به اجرای موسیقی منطقه خود پرداختند.



  منبع سایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی


 
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری