ساخت بزرگترین ساز عود جهان توسط مجید ناظم پور

ساخت بزرگترین ساز عود جهان توسط مجید ناظم پور

مجید ناظم پور نوازنده ساز عود(بربت) و پژوهشگر موسیقی اعلام کرد:
بزرگترین ساز عود جهان را با نام (بم عود) طراحی و ساخته است. وی توضیح داد این ساز در اکستر های ایرانی می تواند جایگزین مناسبی برای کنترباس باشد.
در مدت تقریبأ سه سال و نیم که صرف طراحی و ساخت این ساز کردم بارها الگوی آن را تغییر دادم تا سرانجام به این الگو رسیدم و امیدوارم این ساز بتواند مشکل صدای بم که در اکسترهای ایرانی وجود دارد را حل کند.
ناظم پور گفت: ان شاء الله تصمیم دارم در جشنواره موسیقی فجر امسال به همراه گروهم"گروه عود زریاب" با این ساز و همچنین انواع دیگر عود که تاکنون بازسازی و ابداع کرده ام کنسرتی را اجرا نمایم. اکنون می توانم ادعا کنم که خانواده ساز عود را ساخته ام درست مانند خانواده ساز ویلن که در اکستر سمفونیک استفاده می شود.
وی همچنین اشاره کرد به جز این کنسرت در حال تمرین کنسرت دیگری با همکاری نوازنده سرشناس پیانو "سامان احتشامی"  به منظور نشان دادن توانمندی ساز بربت و گفتگوی دوساز جهانی پیانو و بربت (عود) هستم.
لازم به ذکر است که از این نوازنده و پژوهشگر موسیقی تا کنون آلبوم هایی مانند: فلسفه، حکمت، راز ساحل، کنسرت بربت، زریاب ، مردی برای تمام فصول و همچنین کتاب هایی همچون تاریخ پنج هزار ساله ی ساز بربت و کاربرد موسیقی در هیپنوتیزم درمانی و مراقبه منتشر شده است.